Benvinguts noies i nois!
Ja portem una mica més d'un mes de classe i s'atansa el primer examen de la temporada. Aquesta propera setmana la dedicarem a repassar, ja ho sabeu... Aquí us deixo 3 exercicis per a fer i corregir-los la propera classe, a més de les instruccions pertinents. Endavant!
1. Subratlla el subjecte i el predicat de les oracions següents: (tot copiat, llibreta)
- Demà els meus pares comencen les classes d’informàtica per a adults.
- Aquest Nadal els meus avis de Castelló vindran de vacances a casa.
- D’aquí a quinze dies el Nàstic debutarà a la segona categoria.
- A Itàlia els meus pares van anar per primer cop a l’òpera.
- Una oració és un conjunt de paraules amb un significat complet i lògic.
- Les poblacions i municipis de la banda de ponent del riu estan afectats pel nou tractat.
- Demà els meus pares comencen les classes d’informàtica per a adults.
- Aquest Nadal els meus avis de Castelló vindran de vacances a casa.
- D’aquí a quinze dies el Nàstic debutarà a la segona categoria.
- A Itàlia els meus pares van anar per primer cop a l’òpera.
- Una oració és un conjunt de paraules amb un significat complet i lògic.
- Les poblacions i municipis de la banda de ponent del riu estan afectats pel nou tractat.
2. Relaciona les oracions següents segons la seva modalitat (enunciatives, interrogatives, exclamatives o imperatives). (tot copiat, llibreta)
- Quan acabeu la feina podeu plegar.
- Aquesta habitació és un desastre!
- El concert començarà a l’hora prevista.
- Digues la veritat quan parlis.
- Per què no em vas trucar per dir-m’ho?
- El dijous tenim partit contra el Balmes.
- No sé quant val aquesta bicicleta plegable.
- Quan acabeu la feina podeu plegar.
- Aquesta habitació és un desastre!
- El concert començarà a l’hora prevista.
- Digues la veritat quan parlis.
- Per què no em vas trucar per dir-m’ho?
- El dijous tenim partit contra el Balmes.
- No sé quant val aquesta bicicleta plegable.
3. Puntua de manera adequada el text següent (comes, punts i seguit, punts i apart): (copieu el text directament corregit i degudament puntuat a la llibreta)
Aramunt era un poble gran emmurallat tenia una vuitantena de cases el seu camí empedrat una torre de guaita que el Josep sempre ha vist igual que ara escapçada i on de petitot havia jugat segons el geògraf Gurri i Serra l’any 1969 hi quedaven dues famílies l’escola de restauració ha portat aigua i llum al poble vell encara que de llum ja n’havia tingut i davant la torre trobem l’aula aquí estudien i guarden les eines les cases de fora muralla són avui ruïnes el Josep s’atura al seu davant i ens en parla de dues casa Ramon i casa Cabaler es recorda de fets dramàtics i la seva filla potser perquè el coneix molt el fa avançar
MARIA BARBAL, Camins de quietud. Edicions 62.
Aramunt era un poble gran emmurallat tenia una vuitantena de cases el seu camí empedrat una torre de guaita que el Josep sempre ha vist igual que ara escapçada i on de petitot havia jugat segons el geògraf Gurri i Serra l’any 1969 hi quedaven dues famílies l’escola de restauració ha portat aigua i llum al poble vell encara que de llum ja n’havia tingut i davant la torre trobem l’aula aquí estudien i guarden les eines les cases de fora muralla són avui ruïnes el Josep s’atura al seu davant i ens en parla de dues casa Ramon i casa Cabaler es recorda de fets dramàtics i la seva filla potser perquè el coneix molt el fa avançar
MARIA BARBAL, Camins de quietud. Edicions 62.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada